Followers

Friday, February 28, 2014

Penderma Organ???

Bila dengar tentang penderma organ semua takut..Takut kenapa erk??? Takut kena bedah. potong itu potong ini..hehe. Cam kelakar la. Saya ni seorang yang penakut jarum..saya tak boleh tengok jarum..sebab tu bila kawan2 ajak derma darah time kolej dlu macam2 alasan saya berikan.

Saya mungkin lah x semulia mana. Saya tak bagi apa2 sumbangan pun untuk menolong insan ataupun keluarga seagama saya. Walaupun macam tu, saya tak tau kenapa hatini sedih je bila lihat org yg cacat penghlihatan mencari sesuap nasi untuk makan. Andai kata la suatu hari nanti kalau saya pergi awal dari usia saya..saya nak mata saya ni terus melihat keindahan ciptaan allah. biarlah jasad saya je yang di tanam tp tidak mata saya.

Saya pernah berangan2 untuk dermakan organ saya pda org yg saya syg andai kata mereka ada masalah yang kita sendiri tak akan pasti. Jadi harini saya buat keputusan untuk menjadi penderma organ bila saya dah tak bernyawa nanti.Sekurang2nya saya masih dapat mencari pahala dan keredhaan d sisi allah.

Saya dah jauh tersesat dan saya nak kembali padanya. Biarlah saya bukan org yg terdekat dan paling hampir d sisi allah..tapi saya nak jadi antara orang yang masih dapat mencari jalan untuk terus hampir dengan allah. Semoga doa saya termakbul. itu je cara untuk saya kekal tenang di atas muka bumi ni..

Semoga d permudahkan segala urusan.. Amin

No comments: