Followers

Friday, February 28, 2014

Cemburu itu normal..tapi harus kawal..

Cemburu..siapa yang tak ada perasaan cemburu..semua orang ada perasaan tu. Klau tak ada bukan lah manusia..Betul tak? Tapi di sebabkan cemburu jugaklah menyebabkan sesuatu perhubungan itu menjadi renggang.


Dulu, aku tak pernah kenal apa itu cemburu yang mendalam. Mungkin fikiran aku hanyalah untuk mencari kasih sayang seseorang. Hari demi hari perasaan itu timbul sampai aku sendiri tak dapat kawal. Tapi aku tahan demi menjaga hati orang yang aku sayang. Sampai suatu hari, aku hilang pegangan aku lepaskan segala rasa cemburu aku dan aku buat keputusan untuk tinggalkan orang yang aku syg.

Semakin hari aku melihat dia bahagia, semakin hari aku terluka. Bak kata orang telajak perahu boleh berundur, telajak kata? Aku sepatutnya bahagia dan gembira sebab dia dh bahagia. tapi semakin aku melihat dia bahagia..aku semakin sakit. namun semua penyesalan berlalu walaupun susah nak lawan. Kini aku temui pengganti..

Pengganti?? ingat senang ke nak bendung perasaan cemburu tu..susah tau x? lagi2 kalau dah dekat..tp setiap kali aku cemburu..aku pergi menghadap ilahi dan aku pasrahkan diri di hadapannya agar dia kurangkan perasaan itu. Aku berdoa agar allah buang perasaan tu..tapi kita hanya manusia.

Ini lah balasan yang aku patut terima, sekarang aku dah paham knp ia benar2 cemburu..dan aku rasa apa yang dia rasa. memang x mudah nk bendung perasaan tu..lebih2 lagi kalau kita selalu jumpa. I have to face it right?

Redha dan pasrah..aku akan laluinya dengan sabar. Semoga allah terus membawa aku terus ke jalan yang d redhainya.

No comments: