Followers

Wednesday, March 25, 2015

Jangan Jadi Hamba Otak

Assalamualaikum semua.

Segala perbuatan kita dikawal oleh otak sebab kita selalu je x yakin. bayangkan kalau kita lawan otak. Otak mengatakan yang kita tak akan dapat tu semua tapi kalau kita yang control dan yakin itu semua akan jadi hak kita, apa yang akan terjadi??

Anda boleh lakukan sekarang. Dan lihat hasilnya. Igat biar kita jadi tuan kepada otak bukan otak jadi tuan kita. Perasaan x yakin tu sebenarnya datang dari otak yang mengatakan tidak boleh. Sebenarnya kita yang kena kawal.

Dulu saya langsung x yakin dengan diri saya. Selalu takut untuk melakukan sesuatu, selalu bersifat negetif sampaikan effect pada hidup saya. Tak percaya kan? Saya pun x percaya dgn diri saya dlu. Saya tak yakin yang saya boleh atasi ketakutan utk melakukan perkara yang akan merubah diri saya. Tapi bila saya terus berlawan dan bergelut. Kini saya yakin, saya harus atasi kelemahan saya yang berpunca dari otak.

Bila lakukan sesuatu, yakin lah semuanya akan benar2 terjadi...

chill n relax

No comments: