Followers

Saturday, March 21, 2015

Semua orang tak perfect

Assalamualaikum semua reader!!

Well, kenapa dengan tajuk saya harini??
Dalam dunia ni ada pelbagai jenis orang actually.

Ada orang perfect sebab dia pk dia perfect.
Ada orang cantik sebab dia perasan dia cantik.

Wah, betul ke statement saya ni??
Hehe, jangan marah2 ye semua. Sebenarnya kita tak akan perfect walaupun kita rasa kita ni dah perfect sgt, sebenarnya tak.

Macam saya, ramai orang kata saya cantik, tapi bukan merendahkan diri, sebab saya tau kekurangan pada diri saya. Kerana kita semua tau kekurangan diri kita, cuma kita saje yang tau takat mana diri kita. Saje merepek tulis supaya yang membaca pening kepala. Haha.

Percayalah semua, walau kita cuba jadi perfect pada semua orang, kita tak akan pernah jadi perfect sebab apa? Sebab manusia kini tak sama seperti dulu. Depan kita mereka puji kita belakang kita mereka caci maki kita. Itulah hati manusia sekarang. Tapi, saya tak nak menyalahkan sebab kita semua tak perfect.

So apa yang kita semua perlu buat?? Perbaiki hati kita sendiri sebelum nak perbaiki hati orang lain. Buka hati untuk terima kritikan. Simpan dalam2 lalu jangan bermusuh atau berdendam tapi pasrah kan hati. Sebab kita kan ada allah, tempat kita berteduh dan berlindung. Sabar itu la yang sepatutnya kita semua lakukan.

Tak perlu memuji diri kita cantik, pandai atau sebaliknya kerana kecantikan yang kita dapat datang dari nya. Sekali dia tarik semula, jangan pernah membencinya tapi bersyukur atas segalanya.

No comments: