Followers

Saturday, March 7, 2015

PERKARA AKAN BERLALU TAPI KENANGAN AKAN KEKAL

Assalamualaikum----


Kadang2 ada yang manis sampai tak boleh lupa tapi ada jugak yg xnk mengigat bcoz pahit.
Begitulah adat resam dunia. Kenapa kenangan tu akan kekal dalam diri kita sebab bila sesuatu perkara itu terjadi pasti ia akan jadi memory. Ibarat data2 dlm fon kita, jika membalas mesej,email ataupun mengambil gambar ia akan merakamkan memori tersebut di dalam telefon.
Tetapi, tahukan anda jika anda memadam semua data2 spt msg dan perkara yang anda xsuka nak igt didlm fon sebenarnya data2 tu leh recovery balik. Eh betul ke ni? Betul, cuma teknologi ni xde kot kat malaysia. hihihi.. kalau ada pun belum pernah jumpa.

Ok, jom selami semula kenangan kita, waktu kita kecil, zaman persekolahan, zaman remaja, waktu bercinta, berkahwin dan pertama kali menimang cahaya mata. betul ke menimang? haha. sebut je la kan.

Kenangan tu susah nak padam kecuali kalau kita ada penyakit insomnia yang xkan boleh igt sampai bila2. kira memory kita totally lost la kan. Mana tak nya, kalau fon pun dah padat sgt dgn data pun boleh rosak inikan pulak kita ni manusia. 

Bila mengimbau kenangan lama, mesti kita akan senyum sorang2 ataupun malu pada diri sendiri atas beberapa perkara kan. Yela zaman budak2 kita mcm ni nakal la, sampai kena mrh, lari rumah. Lari rumah pun bukan lama, 2 ke 3 jam balik la. hahaha. nak lari ke mana.. kalau dulu bebasnya kita ni sbg kanak2. xbyk jenayah penculikan spt skrg. Apa2 pun, semuanya adalah kehendak allah.

Simpanlah kenangan indah kita dan cubalah padamkan kenangan pahit kita supaya kita happy dan gembira dgn kehidupan kita. Sebab apa, yang menjamin masa depan kita adalah siapa kita skrg dan bkn masa lalu kita. 

Hargailah detik2 terindah, bersama keluarga, ibu bapa, adik beradik, saudara mara, sahabat atau sesiapa sahaja yang membuat kita gembira. 

 

No comments: